donderdag, juni 01, 2006

De beste mediastrategieën ? revisited

Zeg Alle,

Bij het lezen van pagina 24 van de Adformatie van vandaag, de “bespreking” van de Tv-campagne van De Telefoongids, moest ik direct denken aan jouw post van 19 mei 2006. In jouw post ga je in op de vraag of de beste mediastrategieën bij een reclamebureau of een mediabureau worden geschreven. Je vraagt je o.a. af of het zo is dat: “reclamebureaus er vanuit hun basiskunde beter in slagen om een ideetje te presenteren en te verkopen dan mediabureaus?”

Getuige het stuk in de Adformatie van vandaag (1 juni) is het antwoord: JA!

Want, zo lezen we in het stuk, N=5 is het reclamebureau achter de campagne. De gekozen middelenstrategie wordt door Telefoongids’ Marketingdirecteur Rolf Weiler als volgt verantwoord:


“Omdat de Telefoongids een low-interestproduct is, ligt een commercial niet voor de hand. Maar we wilden juist de adverteerder op een voetstuk plaatsen. Dat is onze held. TV leent zich daar uitstekend voor.”

Kijk Alle: Die jongens van N=5 krijgen dat verkocht. Strategen bij mediabureaus was dat vast niet gelukt! Sterker nog: die adviseren rustig de inzet van TV voor een low-interestproduct terwijl dat dus helemaal niet voor de hand ligt!

Groeten,
Jos Wolsing

Jos Wolsing is Head of Catalyst bij MPG

1 opmerking:

Alle Wijmenga zei

Jos,

Het lijkt moeilijk om het oneens met je te zijn.

Ik parafraseer - uit nood - nog maar eens: "Mediastrategieën maken lijkt simpel, maar het moeilijkste wat eris, is simpele mediastrategieën maken"