Talpa gaat slecht gemaakte reclamespots weigeren met het doel om de kijkdichtheid in de reclameblokken op te voeren. Een kijkerspanel bepaalt of reclamespots wel of niet goed zijn gemaakt. Goed idee?
Alle Wijmenga, media director bij Media Planning: 'Een goed IDEE?
De vraag stellen is 'm beantwoorden. denk ik. Het is een PRACHTIG idee.
Bart Kuijper heeft het 15 jaar geleden in Nederland ter sprake gebracht. Eindelijk al die vervelende, slecht gemaakte zeur spotjes - die ons vertellen wat we al weten, dan wel niet willen weten - onttrokken aan de Talpa-Kijker. Dan ook nog maar 1 stapje verder.
Een tweede panel dat bepaalt welke spotje hoevaak door een kijker gezien mag worden. En dat natuurlijk om niet te verworden tot een spotje dat anders wel bij panel 1 sneuvelt. Goed voor iedereen. Vooral voor al die adverteerders die enorme hoeveelheden geld uitgeven om qua vorm en inhoud de diepst doordachte boodschappen aan ons te doen toe komen.
Ik zag zojuist een grafiek waar de conclusie uit kan worden getrokken dat Talpa in Augustus van alle zenders al de hoogste reclameblok kijkdichtheid realiseerde. Heerlijk een zender waar je naar kijkt voor de reclame, niet voor de programma's.'
Geen opmerkingen:
Een reactie posten