woensdag, januari 02, 2008

Pluto !!

Pluto, in relatie tot een dierenriem, zou ik primair associĆ«ren met de welbekende striphond. In de Volkskrant van 29 december 2007 had het natuurlijk een volstrekt andere betekenis. Doorgaans laat ik mij niet veel gelegen aan voorspellingen, maar de kopzin “Pluto in Steenbok” was te veel van het goede, om voorbij te laten gaan. Hoe persoonlijk kan zo’n krant worden?

Na een technische verhandeling over de mens, planeten, sterren, kosmos, universum, ging het over 2008. Pluto verhuist van Boogschutter naar Steenbok en verblijft daar dan tot 2024! Dat heeft te maken met Pluto’s baan om ‘ons’ heen, waarvoor de planeet 260 jaar nodig heeft!

Verdomd interessant, maar gaat u verder.
Steenbok, zo leer ik is een aardeteken, dat zich richt op organisatie en structuur. Pluto, is de planeet van de ziel, staat voor de kracht van zielsprocessen.
Wat staat ons – aldus astroloog Peter Delahay - te wachten nu Steenbok en Pluto zich verenigen?
“Pluto zal zijn invloed laten gelden in de bezieling van structuren. Alle organisaties die geen bezieling hebben, storten in en alles wat bezield is, krijgt vorm”.
Het deed mij stoppen met lezen.

Hmmm, juist!

Geen opmerkingen: