donderdag, oktober 19, 2006

Harde ACTIE !

Na drie maanden doet mijn gratis verkregen digitale UPC box wat hij dient te doen. Mij van digitaal beeld voorzien. In potentie dan.
Dat het mij een electrische versterker van € 60 heeft gekost om deze mogelijkheid tot leven te brengen, soit.

Waar het om gaat, is dat ik mijn zenderkeus kan uitbreiden met een hele reeks stations waar ik waarschijnlijk nooit naar ga kijken. Maar daar zitten er een paar tussen die ik wel ter beschikking wil hebben. Muziekzenders wel te verstaan.

Op de doorsnee kabel beperkt zich dat aanbod tot het reguliere MTV/TMF verhaal. Contemporary clip zenders. Niks mis mee, maar - voor mij - niks aan ook. Ik schrijf zojuist zitten, maar bedoel 'zaten'. Want begin oktober heeft UPC gemeend MTV2, MTV Base en VH1 Classic uit dit 'extra' pakket te halen. En dat terwijl er op deze digitale 'tv snelweg' toch ruimte zat is.
Denk je eindelijk van die bemoeizuchtige, behoudende APR's af te wezen, blijkt je kabel leverancier minstens zo erg te zijn.
De achtergrond is volgens UPC het creƫren van een "evenwichtig, aantrekkelijk en kwalitatief zenderpakket met een veelvoud aan zenders in vergelijking tot het analoge standaardpakket te bieden". Niet (meer) dus. Van uit muzikaal perspectief.
Het zal mij over 3 maanden weerhouden van het uitgeven van € 2,50 per maand extra. Natuurlijk heb ik al wel het sympathieke Free40 initiatief omarmd, en de online petitie om deze 'onzalige' beslissing van UPC terug te draaien getekend.

Alle liefhebbers van 'niet alledaagse muziek kost' worden ook door mij opgeroepen deze petitie te tekenen.
Ook als je met UPC niets te maken hebt. Pas op, want in deze fusie wereld is morgen alles anders, en dan ben je eveneens aan dit soort willekeur overgeleverd. Hoe was het toch in het land van ooit? De klant is koning! ?
Wel, nu even niet. Met vereende kracht morgen weer wel. Tekenen!

alsjeblieft......

Geen opmerkingen: