Nog even terug naar de latste Adformatie (kan nog net, die van 26 mei).
Sympathiek stuk over het bedrijf Bloei. In de inleiding staat “Wij brengen creatieve oplossingen voor marktgroei en bloei. Nieuwe smaakjes verzinnen kunnen de meeste bedrijven zelf wel.”
Getroffen dacht ik terug aan de alarmerende items die ik elders in dit nummer aantrof en steunde “Nouuuuw” Want wat las ik op nieuwspagina 10? “Succes FMCG-innovaties vaak willekeurig”. En de conclusie van de studie die aan deze kop (?) ten grondsalg ligt luidt: “…het meerendeel van de bedrijven brengt weinig of geen structuur aan in het innovatieproces”. Auww.
En dan op pagina 2 in het hoofdredactioneel commentaar. “Adverteerders krijgen zoveel op zich af, Digitalisering, Narrow Casting, online, hij weet zich gewoon geen raad”. Gevolgd door de aansporing van LB aan ‘ons’, om snel te gaan bijdragen aan de broodnodige vernieuwing. Pffff.
Niet vergeten. De Effies. Tweemaal goud over 2005! Wel twee minder dan het jaar ervoor dat in één adem als exceptioneel goed wordt bestempeld. Twee Effies? Van goud. En negen troostprijzen. Hoeveel introducties zijn er niet geweest? Bij de AMMA worden er dan meteen kritische vragen gesteld. Maar dit is vakbreed het meest aanzien hebbende prijzenfestijn. Maar 2x GOUD! Treurig.
Wel Bloei, als het regent, dan groeit ‘het’ wel. Maar om er iets toonbaars van te maken is een hovenier hard nodig. Daar heeft Leon in ieder geval gelijk in. Ik ken er 1 in de Kwakel. Die heeft dit alles opgegeven, en legt zich nu toe op het echte werk. Gelijk heeft hij.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten