Plots blijk dat 600.000 mensen in Nederland een weblog bijhouden. Wat is de betekenis hiervan voor adverteerders en media-exploitanten?
Alle Wijmenga, media director bij Media Planning:
's moeilijk. Iets eerder werd al gepubliceerd dat er wereldwijd iedere seconde iemand een weblog opstart. In dat perspectief vind ik 600.000 weblogs in Nederland licht teleurstellend.
Belangrijker vond ik dat in dat stukje in één adem door werd gemeld dat die logs het gemiddeld 3 maanden uithouden. En dan hebben we het nog niet gehad over de inhoud van die logs. Vakantiefoto's en andere albums, familiebijeenkomsten en meer - vooral - persoonlijke behartenswaardigheden. Leuk, maar vooral voor jezelf. Kortom, dat getal van 600.000 heeft beperkte betekenis. Naar mijn mening.
Dat geldt echter niet voor die pakweg 1000-2000 blogs die in een informatie- en/of community behoefte voorzien. Dat vraagt behoorlijk wat tijd van de betrokkenen en geïnteresseerden. Tijd die vast ten koste gaat van media. Van traditionele media, off-line. Maar DAT wisten wij toch al lang. Deze blogs zijn ondertussen behoorlijk professioneel. Je kunt er dan ook adverteren! En daar hebben wij dan weer de gespecialiseerde online media adviseurs voor. En dadelijk - hopelijk - ook STIR.
Ogen open dus, maar geen paniek.'
Enige discussie ontstond op: http://www.marketingfacts.nl/berichten/20060502_600000_weblogs_en_wat_nu/
Geen opmerkingen:
Een reactie posten