donderdag, maart 16, 2006

Winstdaling Audax !

Uit de Adformatie nieuwsbrief van heden:

Winstdaling Audax
De winst van uitgever Audax is vorig jaar gedaald tot 7,3 miljoen euro. In 2004 behaalde de uitgever nog 10,5 miljoen euro winst. De omzet daalde van 266 tot 257 miljoen euro. Vorig jaar sprak de uitgever de verwachting uit dat de winst in 2005 op hetzelfde niveau als in 2004 zou liggen.Het bedrijfsresultaat daalde met 29 procent tot 11,5 miljoen euro. De uitgever kampt met teruglopende advertentie-inkomsten. De meeste titels kenden ondanks lagere omzetten wel een groeiend marktaandeel, zo benadrukte Audax in een toelichting. ....... ’Audax Publishing kende een lichte teruggang van de advertentieomzetten. Op de lezersmarkt was evenals vorig jaar een geringe teruggang in de omzet waar te nemen........ De teruggang in aantallen had ook een nadelige invloed op Audax Media. Het resultaat uit verkopen van advertenties in 2005 was lager dan in 2004, doordat adverteerders steeds minder geld beschikbaar hebben voor promotionele activiteiten.


Alle zegt; "....of is hier sprake van een Nico van Zetten effect ?"

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het 'Van Zetten-effect'moet zeker niet onderschat worden. Maar het belangrijkste is toch de toegenomen concurrentie van de nieuwe media waar iedere papieren uitgever mee te maken heeft.

Anoniem zei

er zal zeker een component nico inzitten qua advertentiemarkt. maar ook restyling aktueel heeft denk ik heel wat gekost