Bij de komende AMMA zal de AMMA voor de Beste Media Innovatie 2005 niet worden uitgereikt. De jury kon geen geschikte cases vinden die het nomineren waard waren. Wat heeft dat te betekenen?
Alle Wijmenga, media director bij Media Planning: 'In een nieuwsbrief van GeenStijl las ik deze week de volgende zin "..... heeft GeenStijl zich onlangs aangesloten bij de Telegraaf Media Groep (TMG). Webloggen vanaf je zolderkamertje is namelijk zó 2005...." En dat is, zo vrees ik, het probleem van ons allen. Als je de hardlopers over innovatie op het gebied van media en communicatie mag geloven, lopen we vandaag niet 1 maar al snel 3 jaar achter de realiteit aan. Koppel dat dan aan een van nature overdreven bescheidenheid en doe-maar-gewoon mentaliteit.
Dat is namelijk zó des mediabureau .
Als er geïnnoveerd wordt, dan is het meestal nog op kleine schaal. En tegen de tijd dat de AMMA-verkiezing zich aandient is de innovatie al verworden tot een "volgers"-activiteit. Dan ben je al snel geneigd te denken: "uhmm, laat maar". Als het al een verwijt is, dan zeker ook aan mijzelf.
Als het meegeteld had, was de Peugeot 107/Talpa-Lotte case nu een prima inzending geweest. Of het dat volgend jaar nog is....? Niets aan de hand dus...?'
Geen opmerkingen:
Een reactie posten