dinsdag, april 25, 2006

Titus Eikelboom: Narrow Minded


In de Wereld van en volgens Alle is het lastig om andere mensen aan het woord te laten. Behalve natuurlijk als ik van mening ben dat hun mening goed overeen komt met mijn eigen beleving. De column van vandaag (25 april 2006) in Communicatienieuws van Titus valt overduidelijk in deze categorie. Vandaar dat ik deze graag, onversneden, op deze plek nog eens onder de aandacht breng!




Ik zat zomaar eens te denken maar de mogelijkheden zijn echt oneindig. Ik zie echt mega grote business opportunities. Als je je geest een beetje de vrije loop laat dan word je gek. Gek van al die kansen.
Grappig hè, en dat allemaal door een stukje techniek. Gewoon wat draadjes en schermen aan elkaar koppelen en je weet niet wat je mee maakt. Echt het geld ligt op straat. Sterker, je struikelt er over.

Moet je eens voorstellen, de WC. Wist jij dat 65,3 procent van alle Nederlanders op de pot wel eens zit na te denken over zijn financiële toekomst? Vast niet! Dat is dus business. Moet je eens kijken hoeveel die banken en verzekerjongens op TV besteden. Allemaal weggegooid geld. Dat kan dus veel beter. Hoe noemen ze dat? Oh ja, stopping power, ha-ha. En het is natuurlijk makkelijk want er zit al een stroomvoorziening. Maar het kan natuurlijk ook draadloos.

Moet je eens voorstellen man, draadloos! Denk effe met me mee. Waar denken al die mensen aan als ze door het bos lopen? Nou? Precies, aan hun carrière! En weet je hoeveel die uitzendbureaus besteden aan al die advertenties. Miljoenen. Dat kan dus veel beter. En weet je wat het mooie is, je kan dus ook targetten. Want de wandelaars in het Amsterdamse bos zijn natuurlijk anders dan die in het Vondelpark. En de mensen die er s’ nachts rondlopen zijn natuurlijk ook anders dan die er overdag lopen te joggen, als je begrijpt wat ik bedoel. Dat niemand daar eerder aan heeft gedacht. En je hebt het zo verdiend.

Al die adverteerders staan namelijk te springen om dit soort nieuwe dingen. En bovendien, ik hoef maar een paar promilletjes van al die reclamegelden en we zijn helemaal het baasje. En dat is niet zo moeilijk Bovendien zijn de investeringen makkelijk te overzien. Sterker nog, daar hoef je bijna niets voor te dokken. Al die IT bedrijven die willen maar wat graag de techniek leveren en een netwerkje bouwen. Je gooit er vervolgens wat videoclippies, weerberichten en filemeldingen tegenaan en iedereen vindt het allemaal prachtig.

Ja echt, ik loop je niet te dollen. Wat, geloof je me niet? Nou ga dan maar eens mee. Heb je toevallig trek in een hamburgertje?


Titus Eikelboom is partner bij het mediabureau Stroom

1 opmerking:

Tim de Vrind zei

Titus, je moet toch eens van die paddo's afblijven!