
AD gaat tot deze actie over op basis van onderzoek onder adverteerders en lezers. Dat geloof ik wel, maar je zou toch denken dat AD wel weet dat die groepen altijd per definitie ‘ja’ zeggen als ze meer voor hetzelfde geld krijgen, of respectievelijk hun keuze mogelijkheden voor adverteren toenemen. Dat was ten tijde van de overwegingen om ‘het’ magazine te produceren toch niet anders. En waar heeft het toe geleid?
De aankondiging is ook opmerkelijk in het licht van het essay van Oosterbaan en Wansink in M en de Volkskrant zou je verwachten dat die iedeeen binnen PCM toekomst hebben. Misschien wel, maar nu duidelijk nog even niet. Persoonlijk lijkt mij de inhoud van AD Wereld eenvoudig te integreren in de reguliere krant. Een goed voorbeeld hoe dat te doen is ook beschikbaar in huize PCM: nrc.next! En die reiskrant? Die maakt je toch waar het tegenwoordig relevant is! Online.
Onbegrijpelijk.
We horen het veel om ons heen. Met het AD gaat het niet zo goed als gehoopt. Niet met de oplage. Niet met de advertenties. Niet met de inhoud. Meer papier rondpompen is hooguit goed voor de papier container van de sportvereniging. Oosterbaan en Wansink stelden “de krant moet kiezen”. Wat één ding betreft niet: “Less is more”.
Nu zou ik dit stukje helemaal niet geschreven hebben als ik de illusratie bij de aankondiging niet beter had bekeken. Toen begreep ik het pas.
Daarom.
2 opmerkingen:
Nou ben ik héél benieuwd naar die illustratie!!
Tsja, hoelang kunnen ze blijven ontkennen dat dit toch weer niet het succes oplevert dat was verwacht?
Een reactie posten