zondag, augustus 27, 2006

De toekomst van gisteren

In de Marketingtribune E-mail nieuwsbrief van deze week is de prime feature een verkorte weergave van een Emerce artikel “IdtV: Toekomst narrowcasting is on-demand”.

Narrowcasting on-demand in winkels en openbare ruimtes is niet zo gemakkelijk voorstelbaar. In de reacties onder het Emerce artikel wordt daar voldoende kanttekening bij geplaatst. Toen ik het artikel las vond ik het voorbeeld van “Fuel for Travel” echter wel een aantrekkelijke mogelijkheid. Of je dat dan narrowcasting kan noemen is nog wel een vraag die ik neig ontkennend te beantwoorden. Meer een content on demand aanbod.
Wat ik mij ook afvroeg is wanneer Maaskant deze content aan Emerce verstrekt heeft. In dit geval lijkt zijn toekomst al te zijn ingehaald door de harde realiteit van de dag van gisteren. Die van 10 augustus namelijk.
Direct na de vermeend* verijdelde aanslagen op een aantal vliegtuigen werden de veiligheidsmaatregelen aangescherpt met gevolg voor “Fuel for Travel”. Allerlei electronische apparatuur mag niet meer in het vliegtuig worden gebruikt. Op zijn minst een ernstige beperking van het nut van de FfT-dienst.
Vreemd eigenlijk dat dit in het artikel niet aan de orde wordt gesteld.
*Over bewijs is nog steeds niet veel bekend.

Geen opmerkingen: