maandag, juli 17, 2006

Wuppie leed opgerekt

Uit Adformatienieuws van 17 juli: Eigen tv-programma Wuppies

“De wuppies, de pluizige bolletjes die voor een rage zorgden tijdens het WK, krijgen waarschijnlijk een eigen televisieserie.
Volgens De Telegraaf zijn er afgelopen donderdag al opnames geweest voor de eerste aflevering. Volgens fabrikant Interall Group is er veel vraag naar een pilot. ‘We zijn nu in gesprek met verschillende tv-zenders’, meldt directeur Stoevenbeld. ‘Het zal een realistische serie worden. Serieuzer dan bijvoorbeeld Bassie en Adriaan”.


Verbazingwekkend? Geenszins! Er liggen immers nog een paar pakhuizen vol met deze handel. Zo herinner ik mij te lezen over ‘brandweer’-wuppies en meer. Na het vroege verscheiden van het NL-11-tal op het WK dacht ik even verlost te zijn van dit fenomeen. De handelsgeest kan en mag echter nooit onderschat worden. Zo blijkt. Dat er VEEL vraag zou zijn naar de pilot is moeilijk voor te stellen. Maar in de paar regels daarna wordt de aanslag op het voorstellingsvermogen onevenredig groter. Realistisch? Wuppies!! Serieuzer dan Bassie en Adriaan? Wat er ook gebeurt, die pilot moeten wij zien.



10 augustus 2006 Post scriptum:

Eigenlijk had ik dit als comment willen toevoegen. Door problemen met servers lukte dat niet. De hoogst amusante (?) tekst ben ik vergeten, De aanleiding en conclusie niet.
Aanleidding was TBWA-Trandbox onderzoek naar de beste WK-inhaak campagne. Wuppies wonnen met een overweldigende 49% van stemmen. De AH-spot met Wuppie-lied was ook het meest populair.
Het mag duidelijk zijn. Alle Wuppie grappen dienen direct diep weg gestopt te worden. Ik kan een afsluiter toch niet laten: "elk volk krijgt de promoties die het verdient !".

Geen opmerkingen: