maandag, november 21, 2011

Engagement: wat je er niet over durft te vragen....lees het hier

Nou, om eerlijk te zijn niet op deze blog maar op Canalside View van Martin Weigel. Martin publiceerde hier op 12 september van dit jaar "Engagement: Fashionable yet bankrupt".

Geert-Jan wees mij er al 7 dagen later op met de tekst: "..artikel dat iedereen die in reclame, media, marketing werkt moet lezen. Jij dus ook. Koren ook op jouw molen omdat het ageert tegen de online zeloten/papegaaien. Lang, maar goed. Zoals artikelen horen te zijn.
Dat was aanbeveling genoeg, maar het duurde, om onverklaarbare reden, tot gisterenavond dat ik er toe kwam het te lezen. Het Engels-talige artikel is even doorbijten, maar van onschatbare waarde. Het plaatst 'engagement' als top exponent van het 'nieuwe' marketing denken op de plaats die het - inderdaad, ook in mijn ogen - verdient.
De schrijver gaat daarbij bepaald niet over één nacht ijs. In een nauwgezet opgebouwd betoog, met verwijzing naar meer dan voldoende ondersteunend onderzoek (en een forse literatuurverwijzing worden de argumenten van de pleitbezorgers van 'engagement' gefileerd en afgeserveerd. Hoogst lezenswaardig (ook de reacties op het stuk) vooral voor al die adverteerders die zich momenteel het hoofd breken hoe zij toch in een wederkerige dialoog met hun 'fans' kunnen komen. Houdt daar nu direct mee op en kom tot bezinning na het lezen van:

http://mweigel.typepad.com/canalside-view/2011/09/fashionable-yet-bankrupt.html.

Niet meer wachten,

Geen opmerkingen: