woensdag, juni 28, 2006

Meerdere levens

Een goede quote. Die is goed, omdat je het er mee eens bent. Hij is afkomstig van Ton Verlind, mediadirecteur, wie kent hem niet. Afgelopen maandag, op de mediapagina van de Volkskrant, gememoreerd als het citaat van de week. Mijn instemming heeft hij, en dus hier nogmaals herhaald:

Ton Verlind
"Er voltrekt zich op dit moment een ware mediarevolutie. Het is volslagen onduidelijk wat onze (KRO, aw) kijkers en luisteraars in de komende jaren gaan doen en als Publieke Omroep zouden we toekomstverkenningen moeten uitvoeren om het schip van de Publieke Omroep op de juiste koers te houden. We dichten ieder gat dat in de romp geslagen wordt, maar ik zou lievr zien dat we het schip even op de kant tillen en klaar maken voor een spannende zeereis."
Aldus Volkskrant, kennelijk ontleend aan www.publiekcentraal.nl.

Ik ben er verder niet gaan kijken en lezen. Dit was wel weer genoeg. Zo een fan ben ik ook weer niet van Ton. Het eerste deel (2 zinnen) van de quote deed mij overigens ernstig twijfelen. Aan het tijdstip. Je zou eerder denken aan circa 16 jaar geleden. De derde zin zet je echter met beide benen in de realiteit van vandaag. Dat moeten wij Ton toch echt nageven. Het duurde even maar hij heeft het 'licht' gezien en spreekt nu met zijn hart.

De vraag die blijft is, wat de waarde is die wij - als jaren roepende in de mediawoestijn - er aan toe mogen kennen. Huhuh, de vraag stellen is hem beantwoorden. Niet te vroeg juichen dan ook. Vooruit Ton, "put your heart where the money is". Ai, dat is al bijna honderd jaar het probleem.

Nee, dan hoop ik toch stiekem op een PO-"drama" van Titanic proporties.

Geen opmerkingen: