woensdag, maart 28, 2007

Ferryesque


Met een nieuwe CD onder de arm, waarop vertolkingen van Bob Dylan songs, deed Bryan Ferry dinsdagavond 27 maart 2007 de Heineken Music Hal aan. Na de hernieuwde ontmoeting met Roxy Music in 2006 op Bospop was ik er op voorhand graag bij. Groot was dan ook mijn vreugde toen Arrow een kaarje voor mij bleek te hebben.

Persoonlijk heb ik een enorme hekel aan de stem van Bob Dylan. Niet om aan te horen. Dat zijn liedjes grote kwaliteit bezitten is echter door de jaren heen via andere artiesten ruimschoots bewezen. Ferry heeft een bijzondere voorliefde voor het materiaal van de man. Sinds zijn eerste soloplaat uit 1973 heeft hij regelmatig songs van Dylan opgenomen. Het optreden gistern was een groot feest. Altijd in voor een overdonderende introductie, werd gestart met 'the Incrowd" waarin 14 m/v de geluisstechnicus het nodige werk bezoegden. Daarna ging het kriskras door materiaal uit zijn solo carrière en kwamen bepaald niet alleen Dylan songs aan bod. Ik kan het hier natuurlijk gaan beschrijven, maar alles dat er over te zeggen valt staat in de recensie in het Parool. Ferry regeert!

Geen opmerkingen: