zondag, maart 12, 2006

Je weet niet wat je hoort gewoon!


Als je van muziek houdt die zich onttrekt aan het alom naar ons uitgezonden Top 40 stramien, dan is er in Nederland niet veel te kiezen. Althans niet als er in de definitie besloten ligt dat die uitzendingen voor een breed - liefst nationaal - publiek toegankelijk zijn. Naar mijn mening zijn er drie kanalen de moeite waard.
  1. Via `het Net` het fantastiche aanbod van VPRO´s 3voor12. Regulier gemaakte programma´s, maar vooral concerten en ook vorproefjes van nieuw verschenen of te verschijnen albums, DJ-sets, te veel om hier te vermelden. Het is een te populaire kreet op dit moment, maar hier gaat echt op `mis ´m niet` !!
  2. Knarsend en krakend Kink FM. Helaas niet in de ether, en dat is een jammerlijke beperking. Qua alternatieve muziek is Kink FM in de meeste stromingen thuis. Dus wil je je eens overvallen voelen door iets heel anders, dan vindt je hier je kans.
  3. Aan het andere eind van het spectrum vinden we Arrow Rock. Echt vaak verrast wordt je er niet met iets nieuws. Maar wel met al die fijne oude nummers die je zelf niet zo vaak meer op de draai tafel legt of in de cd-lade stopt. Geen FM frequentie, maar AM 675 biedt in de auto een prettig alternatief voor de cd-wisselaar, terwijl de non-stop jukebox functie op de luie avond zeer aangenaam is.

Ik nuanceer te vaak om nu aan het bovenstaande nog iets af te doen. En weet, nummer 1 is dat niet voor niets! Lees, luister, kijk, geniet. En als je het met mij eens bent....bedank me maar ;-). Zo niet houd ik mij graag aanbevolen voor een betere tip.

Geen opmerkingen: