woensdag, mei 31, 2006

Kranten zijn geen kranten meer?!

Cees Polman heeft er in april al voor gewaarschuwd.

Vanmorgen daverde de voorkant van de papieren Volkskrant mij toe: “ .nl “ . De volkskrant vernieuwt. Nou nee, haar Web publicatie. Helemaal 2.0! Zelfs TV hebben ze er al (Medy loopt dus achter de feiten aan). En om mogelijke verwarring met het papier te voorkomen een heel ‘crispy” adres: vk.nl. Natuurlijk wezen kijken. Kan niet anders zeggen. Ziet er super cool uit. Lekker leesbaar. Niet te onrustig. En dan Volkskrant 16.00. Een update op 4xA4 voor in de Metro tijdens de Spits.
Al net zo’n frisse heldere opmaak. Op schoon A4 papier leest dat lekker weg. Nog niet veel advertenties (2, 2 maal dezelfde) maar dat kan dus. Alleen dat kruiswoord ding op pagina 4. Ocharme, so uncool.

Maar goed. Wat heb ik te zeuren?

Nou, nee hoor. Die papieren voorkant van vanmorgen! Pagina 1 en 2. Het (hoofd) redactionele Pentagon van de krant. Zomaar misbruikt als advertentieruimte? Dat het bestaat! Reclame!! Een regelrechte doorbraak.

Nu voorzie ik toch nog wel weer wat kansen voor die oude papieren Moloch.

Als wij ten behoeven van onze belangwekkende producten en diensten deze pagina’s in de toekomst ook mogen gaan gebruiken. Dan kunnen wij kranten lezers, boven hun kopje thee, eens echt raken. Hebben wij helemaal geen TV meer nodig.

Hulde Pieter en overig redactie gremium!
Hoera (ja, als ik eenmaal enthousiast ben).

Eindelijk hebben jullie het licht gezien en is de waarde van deze pagina’s ten volle tot jullie doorgedrongen. Wat laat. Wie maalt daarom. Beter dan nooit.
In spanning wacht ik op de nieuwe tariefkaart.


1 opmerking:

Anoniem zei

Het heeft lang geduurd, maar PCM (de Volkskrant voorop) is echt in beweging. Dat is alleen maar positief. Adverteren op deze wijze (Outsert) zie ik in de toekomst zeker als een mogelijkheid zelfs in (of moet ik zeggen op?) de Volkskrant. Denk alleen wel dat het prijskaartje overeenkomt met een kleine TV-campagne.

Inderdaad grappig dat er een onderzoek voor nodig was NA de aankoop om erachter te komen dat ARROW geen nieuwszender is. Het zal ongetwijfeld anders gegaan zijn, maar het blijft een leuke uitspraak.